Ευρωπαϊκη Ετικετα Ελαστικων

Από την 1η Νοεμβρίου 2012 όλα τα ελαστικά για επιβατικά αυτοκίνητα και ελαφρά φορτηγά, που πωλούνται στην Ευρώπη, πρέπει να φέρουν τις ειδικές ετικέτες. Οι ετικέτες αυτές ενημερώνουν τους καταναλωτές όσον αφορά τις επιδόσεις του κάθε ελαστικού, αυτό κάνει πιο εύκολη την αναζήτηση, καθώς η επιλογή γίνεται λαμβάνοντας περισσότερες πληροφορίες υπ’ όψιν. Τα ελαστικά μπορούν πλέον να συγκριθούν μεταξύ τους έχοντας ως βάση τρία βασικά κριτήρια, την κατανάλωση καυσίμων -ένα στα πέντε γεμίσματα του ρεζερβουάρ καταναλώνεται από τα ελαστικά, το φρενάρισμα σε βρεγμένο οδόστρωμα -βασικός παράγοντας για την ασφάλεια, και τον εξωτερικό θόρυβο των ελαστικών.

Shortcode Image

Ευρωπαϊκή Ετικετογράφηση Ελαστικών Ελαστικά Παπαδόπουλος

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΚΑΥΣΙΜΟΥ

Αυτό το διάγραμμα δίνει πληροφορίες για τις επιδόσεις του ελαστικού ως προς την κατανάλωση του καυσίμου. Η ενεργειακή αποτελεσματικότητα του χαρακτηρίζεται από A μέχρι και G (A πιο αποτελεσματικό – G λιγότερο αποτελεσματικό).
Για παράδειγμα ένα αυτοκίνητο με τέσσερα ελαστικά βαθμολογίας A που κινείται με 80 χιλιόμετρα ανά ώρα, μπορεί να εξοικονομήσει έως και 80 λίτρα καυσίμου κατά τη διάρκεια ζωής των ελαστικών του (καταναλώνει 7,5% λιγότερο καύσιμο απ’ όσο θα κατανάλωνε με ελαστικά βαθμολογίας G). Μπορεί τα αποτελέσματα, ανάλογα με τον τύπο αυτοκινήτου ή τις καιρικές συνθήκες, να διαφέρουν αλλά οι διαφορά στις επιδόσεις είναι αποδεδειγμένη.

Ευρωπαϊκή Ετικετογράφηση Ελαστικών Ελαστικά Παπαδόπουλος

ΦΡΕΝΑΡΙΣΜΑ ΣΕ ΒΡΕΓΜΕΝΟ ΔΡΟΜΟ

Οι πληροφορίες αυτού του διαγράμματος αφορούν τις επιδόσεις του ελαστικού για το πόσο καλά φρενάρει σε βρεγμένο οδόστρωμα. Οι επιδόσεις χαρακτηρίζονται από A μέχρι και G (A πιο ασφαλές, σταματά σε μικρότερη απόσταση – G λιγότερο ασφαλές, σταματά σε μεγαλύτερη απόσταση).
Για παράδειγμα για ένα αυτοκίνητο με τέσσερα ελαστικά βαθμολογίας A που κινείται με 80 χιλιόμετρα ανά ώρα, η απόσταση φρεναρίσματος μορεί να είναι μέχρι και 18 μέτρα μικρότερη απ’ ότι με ελαστικά βαθμολογίας G.

Ευρωπαϊκή Ετικετογράφηση Ελαστικών Ελαστικά Παπαδόπουλος

ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΣ ΘΟΡΥΒΟΣ

Σε αυτό το διάγραμμα υπάρχουν πληροφορίες για τα επίπεδα θορύβου ενός ελαστικού, όπως ακούγεται έξω από το αυτοκίνητο, καθώς αυτό κινείται στο οδόστρωμα -τα επίπεδα θορύβου μετρώνται σε ντεσιμπέλ (db). Ο θόρυβος των ελαστικών στο εξωτερικό του αυτοκινήτου δεν είναι στην ίδια ένταση με το θόρυβο που ακούγεται στο εσωτερικό του. To πικτόγραμμα (τρία κύματα) δείχνει την αντιστοιχία με τα μελλοντικά Ευρωπαϊκά όρια, πιο αναλυτικά, τρία μαύρα κύματα δείχνουν υψηλά επίπεδα θορύβου -σύμφωνα με τους ισχύοντες κανόνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, δύο μάυρα κύματα δείχνουν μέτρια επίπεδα θορύβου -ανάμεσα στο μελλοντιό όριο και 3db πιο κάτω, ένα μαύρο κύμα σημαίνει χαμηλά επίπεδα θορύβου -από 3db και κάτω από το μελλοντικό όριο.