Τα πέλματα των ελαστικών δείχνουν την κατάσταση του οχήματός σας και σας ενημερώνουν για πιθανά προβλήματα του. Τα αυλάκια στο πέλμα είναι για να γαντζώνεται το ελαστικό στο δρόμο και για να εκκενώνεται το νερό, αυτό βοηθάει στην αποφυγή υδρολίσθησης. Οπότε όταν οδηγείτε με φθαρμένα ελαστικά διατρέχετε μεγάλο κίνδυνο γιατί επηρεάζεται ο σωστός χειρισμός του οχήματος και μειώνεται η αποτελεσματικότητα του φρεναρίσματος κατά πολύ.
Καλό θα ήταν να κάνετε ένα έλεγχο στα ελαστικά του αυτοκινήτου σας κάθε μήνα, καθώς και πριν και μετά από μακρινά ταξίδια. Με αυτό τον τρόπο θα εντοπίσετε τυχόν προβλήματα που απαιτούν τη βοήθεια κάποιου επαγγελματία.
Συμβουλές για έλεγχο φθοράς
Προτού ξεκινήσετε τον έλεγχο πρέπει να βεβαιωθείτε οτι οι τροχοί έχουν τοποθετηθεί σωστά, δηλαδή να έχετε σταθμεύσει το όχημα σας σε επίπεδο και ομαλό έδαφος, να έχετε ενεργοποιήσει το χειρόφρενο και να έχετε γυρίσει το τιμόνι κατά 45° για να βλέπετε πιο εύκολα τους μπροστινούς τροχούς. Κατόπιν μπορείτε να ελέγξετε τη φθορά των πελμάτων.
Σημαντικό είναι να ελέγχετε πάντα το πέλμα σε διάφορα τυχαία σημεία. Χρησιμοποιείστε μετρητή βάθους πέλματος (εργαλείο χειρός που μπορείτε να προμηθευτείτε από οποιοδήποτε κατάστημα αξεσουάρ αυτοκινήτων) ή ψάξτε να βρείτε το δείκτη φθοράς σε κάθε ελαστικό, εάν το πέλμα είναι στο επίπεδο του δείκτη φθοράς αντικαταστήστε τα ελαστικά σας όσο το δυνατόν γρηγορότερα. Όσο πιο βαθιά τα αυλάκια, τόσο το καλύτερο. Το ελάχιστο βάθος είναι 1,6mm σε όλη την περιφέρεια κύλισης ή 1mm στις κεντρικές ραβδώσεις. Όσον αφορά τα χειμερινά ελαστικά, το ελάχιστο βάθος είναι 4mm.
Μη διστάζετε να ζητήσετε τη γνώμη κάποιου ειδικού για τα ελαστικά σας
Εναλλαγή θέσης των ελαστικών
Η αντιμετάθεση των ελαστικών σας αποτελεί σωστή διαχείριση της φθοράς τους, καθώς επιτυγχάνεται ομοιόμορφη φθορά και κατ’ επέκταση παράταση της διάρκειας ζωής των ελαστικών, κάτι το οποίο σας γλιτώνει από σοβαρά έξοδα.
Τα ελαστικά μπορεί να φθείρονται ανομοιόμορφα εξαιτίας του τρόπου που είναι τοποθετημένα, καθώς και εξαιτίας του τρόπου οδηγησής σας. Ακόμη και άσχετα με τη διαδικασία φθοράς, αντιμεταθέστε τα εμπρός και τα πίσω ελαστικά κάθε 10.000 με 12.000 χιλιόμετρα.
Ανομοιόμορφη φθορά ελαστικών
Η ανομοιόμορφη φθορά στην περιοχή του πέλματος (στο κέντρο του ελαστικού, στους ώμους του ή στα σημεία σύνδεσης) συχνά αποτελεί σημάδι μηχανικού προβλήματος. Η αιτία μπορεί να είναι η ευθυγράμμιση τροχών, η ζυγοστάθμιση, τα αμορτισέρ ή η μετάδοση κίνησης, ζητήστε από τον μηχανικό σας ή από τον προμηθευτή των ελαστικών σας να το ελέγξουν.
Καλό θα ήταν να ελέγχετε την ευθυγράμμιση των τροχών και τη ζυγοστάθμιση των ελαστικών σας κάθε έξι (6) μήνες, αυτό βοηθάει στην αποφυγή ανομοιόμορφης φθοράς, παρατείνει τη διάρκεια ζωής των ελαστικών σας και σας εξασφαλίζει πιο άνετη οδήγηση.
